Stilovi joge

Satovi za početnike

ABC Yoga


Praksa yoge može se prilagoditi svakom uzrastu i fizičkom stanju. Ukoliko nikad niste vježbali yogu i želite uz vodstvo učitelja naučiti osnovne pokrete i način izvođenja, savjetujemo dolazak na ABC satove. Satovi su laganijeg ritma gdje stavljamo posebnu pažnju na pravilno izvođenje i disanje uz detaljne upute za modifikaciju svake asane (položaja). Fokus nam je na postizanju fleksibilnosti i mobilnosti kralježnice. Nakon asana prakse ostavljamo dovoljno vremena za duboku relaksaciju kako bi upili dobrobiti vježbanja. Učitelju prije početka sata možete naglasiti ukoliko imate nekih ograničenja ili poteškoća tako da na siguran način možemo prilagoditi praksu vama. Dobrodošli!


Početnici i srednje */**

Hathe Vinyasa


Sat koji obilježava mekoća pokreta i nježna izmjena asana, prilagođen je različitim razinama iskustva vježbača. Tijekom sata primjenjujemo različite modifikacije pojedine asane koje omogućuju svakom polazniku da u svom ritmu i prema svojim mogućnostima vježba, što ne izostavlja upute za naprednije vježbače kako bi ih inspirirali da uđu dublje u praksu. Sat obično započinjemo pranayamama za bolji fokus prije početka vježbanja.


Napredno

Vinyasa flow


Dinamičan stil vježbanja koji je nježan, a istovremeno snažan. Prolazimo kroz asane i povezujemo dah s pokretom u smislenu revitalizirajuću i energizirajuću cjelinu. Osluškujemo što tijelo želi i što mu treba, poštujući bespogovorno njegove granice, prolazimo kroz svaki sat stavljajući naglasak na određene dijelove tijela (leđa, centar, kukovi, prsa, balans...) Ukoliko volite istraživati svoje tijelo i njegove mogućnosti, yinyasa bi mogla biti pravi odabir.


Srednji stupanj

Pranayama


Svaka emocija mijenja naš način disanja. Kada smo ljuti, dišemo ubrzano, kada smo tužni, dišemo plitko, a kada smo u stresu, dišemo samo u gornjem dijelu prsnog koša. Sve to izravno utječe na živčani sustav, aktivirajući onaj njegov dio koji je odgovoran za “bori se ili bježi” reakciju tijela. Postoji jasna veza između stanja uma i daha. Kada je um miran i tih i dah je smiren. Kada se uznemirimo, broj udaha se povećava i oni postaju plići. Isto tako možemo gledati u obrnutom smjeru, kontrolom daha imamo utjecaj na naš um i emocije što znači da možemo imati određenu mjeru kontrole nad svojim ponašanjima, mislima i emocijama. Pranayame i tehnike dubokog disanja dovest će um u stanje jasnoće i pripremiti ga za duboku meditaciju i relaksaciju i to se uz vježbu dogodi spontano. Također, duboki i dulji udisaji šalju mozgu signale da je sve u redu pa se i cijelo tijelo počinje osjećati opuštenije. Stoga je istina da duboko disanje stvara osjećaj smirenosti u tijelu.


Svatko

Yoga Nidra


Uz glasovno vodstvo učitelja u yoga nidru ili jogijski san uranjamo ležeći na leđima potpuno opušteni. Započinjemo fokusiranjem na disanje, a zatim na opuštanje cijelog tijela. Dio yoga nidra prakse je sankalpa - pozitivna namjera koja se donosi na početku i kraju yoga nidre, odnosno sasvim osobna odluka/namjera koja ima pozitivnu konotaciju za nas s ciljem da se usidri duboko u našu svijest. Iako se često događa da upadnemo u san, cilj ove prakse je da budemo cijelo vrijeme prisutni i budni te istražujemo različite nivoe naše svjesnosti.


Srednji stupanj

Kundalini yoga


Kundalini yoga je yoga svjesnosti koja dubinski i detaljno utječe na naše tijelo i um, pomaže nam pomicati vlastite granice i uklanjati unutarnje blokade. Obuhvaća kriye (određene sljedove vježbi), tehnike disanja, mudre, bandhe i mantre kojima budimo svoj skriveni kreativni potencijal, samoostvarujemo se, iscjeljujemo i usrećujemo. Zabavna je i nesvakidašnja te prilagođena svima, početnicima i iskusnim yogijima. Pridružite nam se i isprobajte Kundalini yogu! 😊🙏


Prvi put ste na yogi?

Ovo su neki od savjeta kako se ponašati na satu yoge te prije i poslije sata

Dođite na sat malo ranije

Raniji dolazak bitan je kako biste imali vremena za presvlačenje te kako bismo evidentirali vaš dolazak (javite se prije početka sata).

Konzultirajte se oko posebnih želja

Ukoliko imate bilo kakvih poteškoća ili su vam potrebne modifikacije vježbi, molimo vas da se konzultirate sa učiteljem prije sata.

Ne ometajte druge

U slučaju kašnjenja molimo vas da tiho uđete u prostoriju ne ometajući druge te si dopustite nekoliko trenutaka koncentracije prije nego što počnete sudjelovati u satu.

Vježbamo bosi

Vježbamo bosi radi bolje stabilnosti i prijanjanja stopala na podlogu. U studiju imamo osigurane prostirke za polaznike, no možete vježbati i na svojoj ukoliko ju imate.

Udobnost je najvažnija

Za vježbanje yoge nije određeno što morate odjenuti, no važno je vježbati u udobnoj i fleksibilnoj odjeći koja vam ne ometa pokrete.

Prehrana kao dio prakse

Poželjno je ne jesti dva sata prije vježbanja kako bi probavili hranu i time lakše prolazili kroz vježbe i disanje.

Lakši obroci

Ukoliko teže podnosite vježbanje praznog želuca i bojite se da nećete imati dovoljno energije probajte sa laganim obrokom kao što je malo svježeg voća barem 30 minuta prije početka sata.

Okrijepite se nakon vježbanja

Tijekom vježbanja nije preporučljivo piti vodu kako ne bi ometali detoksikacijski efekt, a nakon prakse poželjno je počastiti se orašoidima, voćem ili obiljem vode kako bi se okrijepili.

Digitalni uređaji nisu dio prakse

Kako bi osigurali mirno okruženje bez ometanja i pomogli vam da na trenutak svoje obveze ostavite iza vrata molimo vas da isključite ili potpuno stišate mobitele i ne upotrebljavate ih u prostoriji za vježbanje.

U vlastitom ritmu

Odmorite se kad god vam je potrebno. Najbolje je da to učinite u pozi djeteta - balasani ili ležeći na leđima nekoliko trenutaka. Priključite se ponovo kad ste spremni.

Budite dio tima

Ukoliko ste koristili posuđene yoga prostirke, molimo da ih nakon sata očistite sredstvom za dezinfekciju i krpicom koji se nalaze u prostoru.

Pospremite iza sebe

Nakon svakog sata pospremite iza sebe te spremite na mjesto što ste uzeli za vježbanje.

Praksa yoge nije kompeticijiska disciplina.

Važno je tijekom vježbanja pažnju usmjeriti na naš unutarnji proces, na disanje te usklađenost pokreta i daha, a kao rezultat takve prakse kreiramo zdravo tijelo, miran um i povišenu svjesnost.